skip to Main Content

Tekst do artykułu sponsorowanego przygotowany przez AI – model językowy taki jak ChatGPT

O modelu językowym ChatGPT (Generative Pre-trained Transformer) było głośno w każdym możliwym medium. W SEO zabawa AI przygotowującym treści zaczęła się jednak dużo przed medialnym szumem. Na początku nie było tak różowo – teksty były powtarzalne, wypełnione błędami, nie nadającej się często nawet na presell. Oglądanie jak model językowy rozwija się mogąc przygotowywać coraz to lepsze treści wpływało nie tylko na wyobraźnie, ale i na modele biznesowe firm. Dlaczego? Obecnie wykorzystywanie ChatGPT do tworzenia artykułów sponsorowanych (przygotowywania treści do nich) jest czymś tak powszechnym jak poranna kawa. Natomiast zawód copywritera który kiedyś wydawał czymś pewnym aktualnie zmaga się z brakiem zleceń z niskiej i średniej jakościowo półki cenowej.

Każdy potrafi wygenerować tekst z wykorzystaniem AI?

Artykuł przygotowany przez AI, model językowy taki jak ChatGPT próbował wygenerować chyba każdy. Jednak wpisanie prostego „Napisz dla mnie artykuł o” mija się z celem i nie pozwoli na uzyskanie obszernego, poprawnie sformatowanego i zoptymalizowanego pod kątem SEO tekstu nawet w kontekście tak podstawowym jak występowanie wkomponowanych w zdania głównych słów kluczowych (fraz) oraz ich pochodnych. W dodatku otrzymamy treść bardzo krótką – tyle ile na daną chwilę ma przyzwolonej objętości jedno pole odpowiedzi i to wszystko. Taki tekst nie jest artykułem sponsorowanym i nie nadaje się do publikacji (będzie też najczęściej odrzucony przez wydawcę portalu, który go otrzyma).

Typowe problemy z artykułami wygenerowanymi w ChatGPT

W Cmspace niemal codziennie odrzucamy tekst z prostego powodu: treść nie spełnia wymagań do publikacji artykułu sponsorowanego. Kilka przykładowych opisów takich treści:

  • Tekst 2800 znaków: 1400 pierwszych to jeden ciągły tekst (jedna masa bez subtytułów, podziału), 1400 kolejnych to podsumowanie,
  • Tekst 4000 znaków złożonych z dwóch osobnych artykułów na ten sam temat.  W połowie tekst znajduje się podsumowanie, podobnie na jego końcu,
  • Tekst 2500 znaków złożony z 8 subtytułów, a każdy z nich opisany jest w dwóch zdaniach,
  • Tekst w którym nagminnie (aż do bólu oczu) AI zastosował Camel Titile (pokemony w tytule i wszystkich subtytułach).

Polecam naszą wtyczkę do ChatGPT umożliwiającą rozszerzenie treści artykułu o dwa dodatkowe subtytułu tylko na bazie wklejonego adresu URL: https://chat.openai.com/g/g-wZ9LSaIBv-rozszerzenie-tresci-artykulu

Czy da się przygotować w ChatGPT dobry artykuł?

Naturalnie pisanie artykułu w ChatGPT jest jak najbardziej możliwe. Kluczowe będą jednak: czas, zaangażowanie, research tematu, prompty.  Proces wymaga opracowania odpowiednich promptów lub wykorzystania już istniejących rozwiązań – nadal będą to jednak treści które zdecydowanie warto sprawdzić i „podrasować” przez publikacją. Czy będą to treści lepszej jakości, niż te które wykona dla nas doświadczony copywriter z wieloletnim stażem? To zależy. Czy będą to treści zawierające tylko poprawne informacje, dane? To zależy. W prostym teście na proste pytanie o wydajność w ml konkretnego modelu nawilżacza Bard i ChatGPT podają inne odpowiedzi, jednak spójne w jednym: są to odpowiedzi błędne. ChatGPT odpowiadając na prompt dotyczący przygotowania artykułu opisującego najciekawsze wydarzenia historyczne w danym przedziale czasowym zaczął je wymyślać, błędnie przyporządkowywać tylko aby spełnić nadrzędne polecenie – duża objętość treści. Takie błędy mogą występować również w przygotowywanych przez modele językowe artykułach. Warto mieć na uwadze, że są biznesy i branże w których błędy tego typu mogą mieć negatywny wpływ na wizerunek marki.

Czy treści tworzone przez AI są unikalne?

Generalnie tak, ale jak zwykle: to zależy (w sporej mierze od użytkownika). Modele językowe mogą generować duże ilości treści bazując na informacjach które zostały im wprowadzone, oraz tych które w prompcie wprowadzi użytkownik. Jeśli tych informacji je mało, zagadnienie jest wąskie, a generowanych treści jest dużo to część odpowiedzi może być podobna, zbliżona. Modele językowe mogą w takich przypadkach opierać się na podobnych frazach lub koncepcjach, co prowadzi do mniejszej różnorodności w generowanych treściach. Generowanie dużych ilości treści na ten sam temat może również prowadzić do powtarzalności. Model AI, starając się utrzymać spójność i relewancję, może powtarzać podobne struktury lub idee, szczególnie gdy brakuje mu nowych danych wejściowych do analizy. Unikalność treści zależy od jakości i specyfiki danych wejściowych. Jeśli prompt (polecenie) jest szczegółowy i unikalny, generowana treść ma większą szansę na bycie oryginalną. Modele AI, takie jak GPT, są zaprojektowane do tworzenia nowych, często kreatywnych odpowiedzi na podstawie dostarczonych im informacji.

Footprinty? Naturalnie. Wstęp do artykułu „W obecnych czasach” w odmianie, często występujące „Podsumowując” po zakończeniu opisywanego subtytułu itd. Można to oczywiście wyeliminować odpowiednimi zasadami, lub na etapie sprawdzania treści ale praktycznie nikt tego nie robi.

Czy AI można wykorzystać do sprawdzania / poprawiania / korekty treści?

Tak i nie chodzi tu tylko o poprawki ortograficzne, bo to może zrobić MS Word. Na prostym przykładzie. Pierwsza wersja tekstu zawierała wymienione wcześniej zdanie w postaci: „w różnej odmianie, często występujące „Podsumowując” po zakończeniu (…)” jednak AI zasugerowało, że stosowanie „różnej odmianie” jest niepotrzebne i chodziarz nie jest to błąd, to zdanie lepiej wybrzmi bez słowa „różnej”. Racja!

Czy artykuły sponsorowane opracowywane przez AI to przyszłość?

Raczej tak w przypadku prostych treści. Przez najbliższe lata nie dojdzie zapewne do żadnych kolejnych większych przełomów w tym zakresie. Modele będą dokładniejsze, lepiej rozumiejące prompty, ich wiedza będzie sprawniej aktualizowana, zakres pola odpowiedzi będzie większy, treści na grafikach poprawne, a comiesięczny rachunek użytkownika wyższy. AI ma duży potencjał w generowaniu prostych treści pod artykuły sponsorowane. Dzięki zdolności do przetwarzania ogromnych ilości danych i uczenia się z nich, modele językowe mogą efektywnie tworzyć treści, które są spójne i relewantne do danego tematu. Choć przewidywania dotyczące przyszłości AI w tworzeniu artykułów sponsorowanych są spekulacyjne, wydaje się prawdopodobne, że AI będzie odgrywać coraz większą rolę w tej dziedzinie jako narzędzie do tworzenia prostych tekstów oraz wsparcie przy artykułach o wyższym stopniu skomplikowania.

CMspace to wydawca portali i blogów. Oferujemy publikacje w dobrze przygotowanych, zadbanych lokalizacjach w oparciu o wysokiej jakości treści. Dostarczamy linki z artykułów sponsorowanych w wielotematycznych i tematycznych serwisach przy zachowaniu atrakcyjnych cen publikacji.

This Post Has 0 Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back To Top