skip to Main Content

Pisanie artykułów sponsorowanych – najważniejsze informacje

W dobie dominacji internetu nad wszystkimi innymi formami dotarcia do klientów celem przyświecającym działaniom marketingowym jest dotarcie do jak największej grupy odbiorców oferowanych treści. Wyjątkowym uznaniem cieszą się artykuły sponsorowane, których konstrukcja i treść pozwala na poszerzenie zasięgów i osiągnięcie nawet najbardziej wymaganych przez współczesny marketing celów.

Co to jest artykuł sponsorowany?

Artykuł sponsorowany jest wyjątkową formą reklamy, której celem jest publikacja profesjonalnie stworzonego artykułu obfitującego w wartościową treść dla odbiorcy zamieszczonych w nim informacji. Charakteryzuje się subtelnym, nienachalnym charakterem, który swoją konstrukcją zachęca do zapoznania się z ofertą bądź publikowaną treścią jednocześnie nie naciskając na użytkownika.

Cechą odróżniającą artykuł sponsorowany od tradycyjnego artykułu jest umieszczenie w jego zawartości odpowiednio nawiązującej do treści grafiki, logotypu czy nawet linku promującego daną usługę czy dany projekt. Aby artykuł sponsorowany spełniał swoją funkcje jego zawartość koniecznie musi odnosić się do informacji jak najbardziej aktualnych, których sposób przekazu wzbudzi w czytelniku zainteresowanie i chęć dogłębnego zbadania tematu.

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Przy tworzeniu artykułu sponsorowanego należy kierować się osiągnięciem niebanalnego rozwiązania i definitywnym wykluczeniu nacisków na odbiorcę informacji. Agresywne metody marketingu były bardzo często stosowane przed kilkoma laty i nie przyniosły zamierzonych skutków, a raczej rezultaty jego stosowania były dalekie od planowanych celów. Należy pamiętać, aby nie wywierać presji na odbiorcy treści, gdyż tylko poprzez odpowiednie jego zachęcenie osiągnąć można zamierzony cel, którym będzie subskrypcja newslettera, zakup produktu czy skorzystanie z oferowanych usług.

Treść artykułu sponsorowanego powinna skupiać się na promowanej ofercie. Bywa to ciężkim rozwiązaniem, gdyż umiejętne wkomponowanie tekstu promocyjnego w treść artykułu wymaga odpowiedniego zaangażowania oraz odpowiedniej struktury tekstu. Wykorzystanie artykułów sponsorowanych znajduje szerokie zastosowanie do budowania sieci wartościowych połączeń i linków.

Tworząc artykuł sponsorowany należy pamiętać o zachowaniu oryginalnej treści i nawiązaniu do najważniejszych cech produktu czy usługi. W brew pozorom napisanie artykułu sponsorowanego nie jest prostą pracą. Celem stworzenia oryginalnego contentu obfitującego w wyjątkowe treści należy pamiętać o bezwzględnym dopełnieniu kilku niezbędnych kryteriów.

Po pierwsze, należy zadbać o odpowiedni schemat i zawartość artykułu. Treść powinna być powiązana z reklamowaną marką bądź produktem, ale nie powinna skupiać się wyłącznie na nich. Najlepszym wyjściem z tej sytuacji jest opisanie tematu pobocznego. W ten sposób np. w reklamy przypadku odzieży sportowej twórca powinien skupić się na aspektach aktywnego stylu życia.

Niezbędnym jest odpowiednie dostosowanie stylu językowego do przekazywanych treści. Pisanie wierszem artykułu mającego zachęcić do skorzystania z usług auto detailingu może być oryginalnym rozwiązaniem, które z pewnością wyróżniać się będzie wyjątkową formą, ale nie spowoduje wzrostu zainteresowania oferowanymi usługami wśród odbiorców artykułu.

Warunkiem koniecznym jest zachowanie obiektywnego i wiarygodnego tekstu artykułu. Zaletą będzie zatem zastosowanie porad oraz wskazówek dotyczących tematu w sposób jak najbardziej naturalny. Kolejnym istotnym czynnikiem wpływającym na jakość artykułu sponsorowanego jest jego rozmiar. Użytkownicy szukają krótkich i merytorycznych treści, które dostarczą im jak najwięcej informacji na dany temat.

Odpowiednie wykorzystanie mechanizmu SEO, w tym fraz kluczowych oraz posiadanie neutralnego wydźwięku treści jest niezbędne do napisania dobrego jakościowo artykułu sponsorowanego. Będzie on przejrzysty dla odbiorcy oraz dzięki zastosowaniu słów kluczowych łatwy do odnalezienia wśród innych artykułów dostępnych na różnych domenach.

Rodzaje artykułów sponsorowanych

W zależności od tematyki i zapotrzebowania wyróżnia się trzy rodzaje artykułów sponsorowanych. Należą do nich artykuły eksperckie, artykuły nawiązujące oraz artykuły reklamowe. W dalszej części artykułu znajdą Państwo specyfikę każdego z nich.

Artykuły eksperckie

Charakteryzują się bardzo wysoką jakością. Zazwyczaj taki artykuł wyczerpuje cały temat, a jego stworzenie wymaga niezwykłej szczegółowości. Artykuł ekspercki powstaje w oparciu o wiarygodne źródła oraz wzbogacony jest o wyniki różnych badań czy wypowiedzi ekspertów w danej dziedzinie. Znaleźć je można na eksperckich portalach branżowych lub blogach o ściśle zakrojonej tematyce. Artykuły eksperckie dedykowane są zazwyczaj określonej grupie czytelników.

Artykuły nawiązujące

Są to artykuły charakteryzujące się znacznie luźniejszą tematyką oraz wymaganiami niż artykuły eksperckie. Tekst artykułu nawiązującego w delikatny sposób porusza dany temat zawierając subtelne nawiązania do konkretnej marki lub oferowanych przez nią produktów i usług. Artykuły nawiązujące nie tolerują nachalnych treści, które mogłyby zniechęcić odbiorcę. Ważne jest, aby informacje zawarte w artykule nawiązującym były zachowane w naturalnej formie, należy zatem unikać sztucznego zachęcania czytelników do zapoznania się z treściom.

Artykuły reklamowe

Jest to najprostsza z form artykułów sponsorowanych. Opiera się ona na promowaniu danej usługi lub produktu w bezpośredni sposób. Treść artykułu reklamowego skupia się na wymienianiu zalet i korzyści z nabycia produktu lub usługi. W przypadku artykułów reklamowych można spotkać się z linkami do sklepu lub strony reklamodawcy. Link występują tutaj w czystej postaci, bez stosowania anchorów.

Ile kosztuje artykuł sponsorowany?

Posiadacze talentu tworzenia treści sami mogą podjąć się wyzwania stworzenia artykułu sponsorowanego. Jednak nie zawsze chęci idą w parze z umiejętnościami i mimo ogromnego wysiłku osiągnięcie zamierzonego efektu może być niezwykle trudne. W takiej sytuacji zaleca się skorzystanie z usług profesjonalistów, którzy w zamian za opłatę podejmą się napisania artykułu sponsorowanego w imieniu reklamodawcy.

Przeszukując różne strony internetowe natknąć się można na wielu fachowców oferujących usługę stworzenia artykułu sponsorowanego. Według aktualnych informacji ogólnodostępnych w sieci, cena takiej usługi zależna jest od rozmiaru oraz stopnia skomplikowania artykułu. Kwoty za niedługie artykuły zaczynają się od 30 złotych netto, wraz ze wzrostem poziomu skomplikowania treści cena wzrasta. Specjalistyczne artykuły kosztują nawet kilkaset złotych za 1000 znaków ze spacjami.

Artykuły sponsorowane są częstym rozwiązaniem w dobie dzisiejszego marketingu. Ich subtelna forma pozwala na przedstawienie najważniejszych cech produktów i usług w bardzo przyjemnej i przystępnej dla czytelnika formie. Zastosowanie takiego rodzaju artykułów wiąże się ze zwiększeniem widoczności domeny oraz rozpoznawalnością marki.

Sprawdź: czym są artykuły sponsorowane, ile kosztują i jak je publikować: https://cmspace.pl/artykuly-sponsorowane-w-seo-czym-sa-ile-kosztuja-jak-i-gdzie-je-publikowac/ – nasz artykuł odpowie na wszystkie Twoje pytania.

CMspace to wydawca portali i blogów. Oferujemy publikacje w dobrze przygotowanych, zadbanych lokalizacjach w oparciu o wysokiej jakości treści. Dostarczamy linki z artykułów sponsorowanych w wielotematycznych i tematycznych serwisach przy zachowaniu atrakcyjnych cen publikacji. [ Gravatar ]

This Post Has 0 Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back To Top