W dobie szybkiego rozwoju technologii, coraz większą wagę przywiązuje się do komunikacji i zrozumienia skomplikowanych…

Copywriting hobby czy dochodowa praca na pełen etat?
Copywriting jest popularnym sposobem na zarabianie pieniędzy w XXI wieku zdominowanym przez nowoczesne technologie. Dzięki możliwości zarabiania na tworzeniu treści taka forma aktywności internetowej staje się coraz bardziej popularna. Charakter pracy nad copywritingiem pozwala na zajęcie się tym w każdym momencie, niezależnie od pory dnia. Jest to idealne rozwiązanie dla osób ceniących sobie swobodę podejmowania decyzji i własną organizację czasu.
Co to jest copywriting?
Koncepcja copywritingu jest niezwykle ciekawa. Sam copywriting oznacza realizację zamówień poprzez pisanie tekstów użytkowych, które mają na calu pozyskanie uwagi czytelnika oraz nakłonienie go do konkretnego działania. Taką formę tworzenia treści można spotkać dosłownie wszędzie od gazet do serwisów społecznościowych i blogów. Czym zatem zajmuje się copywriting?
Copywriting zapewnia dostęp do unikalnych treści na różne tematy. Dzięki współpracy osób specjalizujących się w różnych dziedzinach, prowadzi do powstania oryginalnych tekstów, które pomagają użytkownikom internetu odnaleźć interesujące ich treści.
Jest to nabierająca popularności forma uzyskiwania przychodów za tworzenie wyjątkowych opisów, artykułów czy różnych treści. Osoby zajmujące się copywritingiem nazywane są copywriterami i dzięki ich działalności strony internetowe nabierają oryginalnego wydźwięku.
Czym jest copywriting i jak zacząć pracę copywritera?
Copywriting nie jest trudnym zajęciem i z pewnością jest dedykowany szerokiemu gronu osób posiadających umiejętności tworzenia unikatowych treści oraz cechujących się przysłowiowym lekkim piórem. Zlecenia otrzymywane przez copywriterów dotyczą różnych treści, po luźne opisy produktów do bardziej skomplikowanych artykułów specjalistycznych. Odpowiednie wykorzystanie dostępnych treści w źródłach internetowych pozwala na stworzenie najbardziej wymagających treści.
Zatem od czego zacząć copywriting? Po pierwsze należy zastanowić się nad tematyką, która jest dla nas najbardziej przystępna. W ten sposób mamy możliwość na dokładne określenie naszych predyspozycji i odnalezienie zapotrzebowania na konkretne treści. Na początek sugeruje się rozpoczęcie pracy nad niedługimi tekstami o małym stopniu zawiłości.
Jak zacząć copywriting? Dla początkujących copywriterów idealnym rozwiązaniem będą licznie oferowane przez różne strony internetowe kursy copywritingu, dzięki czemu możliwe będzie lepsze zrozumienie zagadnienia i podniesienie swoich kwalifikacji. Jenak ukończenie kursu nie jest warunkiem wymaganym, aby zacząć realizować się jako copywriter.
Dzięki dostępności różnych treści można w łatwy sposób znaleźć instrukcję co do tworzenia treści, jej unikalności oraz sposobu w jaki copywriter powinien konstruować zamieszczane w artykułach teksty. Możliwość wykorzystania wielu źródeł internetowych do nauki jest niezwykłym rozwiązaniem, które internet oferuje swoim użytkownikom.
Co to jest SEO copywriting?
Wyjątkową formą copywritingu zarezerwowaną dla bardziej doświadczonych twórców jest SEO copywriting. Jest to styl pisania wartościowych treści na różne strony internetowe. Treści takie cechować się muszą przyjaznym wydźwiękiem dla klienta.
Mechanizm SEO (ang. Search Engine Optimization) skupia się na optymalizacji stron internetowych pod kątem wyszukiwarek internetowych takich jak Google. Zastosowanie tej metody pomaga w prosty sposób poprawić widoczność domeny w wynikach wyszukiwania oraz dotrzeć do jak największej ilości zainteresowanych danymi treściami potencjalnych klientów.
Kluczowym dla pisania tekstów do pozycjonowania jest umiejętny dobór i stosowanie słów kluczowych w tekście. Tworząc treści SEO należy pamiętać o odpowiednim dostosowaniu języka do odbiorcy. Pisząc artykuł o zabawkach dla dzieci powinno się zatem unikać naukowego charakteru tekstu i skupić się raczej na zastosowaniu zabawki, a nie specyfikacji mechanizmu jej zasilania. Niezwykle istotnym w aspekcie tworzenia pozycjonowanych tekstów jest zastosowanie odpowiedniego ich formatowania.
Stosując się do niezbędnych wskazówek należy również pamiętać o szacunku dla czytelnika. To czytelnik wybrał określoną domenę i oczekuje od niej jak najlepszych informacji niebędących plagiatem ani zlepkiem informacji z nieznanych źródeł. Istotnym jest również rozbudzenie i podtrzymanie zainteresowania czytelnika zamieszczoną treścią. Dlatego tak ważne jest aby teksty były unikatowe i oryginalne.
Ile można zarobić jako copywriter?
Zarobki copywriterów są zależne od ilości stworzonych przez nich treści oraz ilości znaków w każdej z nich. Przykładowo na platformach przeznaczonych dla copywriterów zarobki za zamówienie wahają się od kilku do nawet kilkudziesięciu złotych. Oczywiście wypłata uwarunkowana jest doświadczeniem copywritera, ilością stworzonych treści oraz jakością napisanych przez niego artykułów.
Częstą praktyką stosowaną przez copywriterów jest pisanie tekstów na zlecenie. Skąd brać zlecenia treści? Najłatwiejszym sposobem jest zarejestrowanie się na jednym z portali przeznaczonych dla copywriterów, do najpopularniejszych z nich należą Goodcontent i TextBookers.
Platformy te oferują szeroką gamę treści do stworzenia na indywidualne potrzeby zleceniodawców. Obsługa portali jest niezwykle prosta i intuicyjna dlatego zyskują one coraz większą popularność wśród copywriterów oraz zamawiających treści.
Rynek pracy wyraża spore zapotrzebowanie na usługi copywritingu. W związku z tym stanem rzeczy przeglądając portale z ofertami pracy można natknąć się na możliwość zatrudnienia jako copywriter w oparciu o umowę o pracę. Ile zarabia copywriter? Wynagrodzenie copywritera z tytułu umowy o pracę nie należy do najwyższych i waha się w okolicach 4000 złotych brutto miesięcznie.
Freelance copywriting cechuje się jednak większą różnorodnością zarobków. Decydując się na freelance można spodziewać się wypłaty w okolicach kilkuset złotych, jednak dobrzy freelancerzy zarabiają nawet do 12000 złotych miesięcznie. Na wysokość wypłaty wpływa doświadczenie oraz ilość czasu którą twórca jest w stanie poświęcić na stworzenie wyjątkowych treści. Nie bez znaczenia jest również szybkość pisania tekstów, która jest główną determinantą ilości przyjmowanych przez copywritera zleceń.
Copywriting jest rozwijającym zajęciem pomagającym dorobić do domowego budżetu oraz stwarzający idealne warunki do rozwoju kariery zawodowej. Decydując się na copywriting należy pamiętać o systematyczności realizacji zamówień i wysokiej jakości tworzonych treści. Tylko w ten sposób copywriterzy zyskają uznanie wśród zleceniodawców.
This Post Has 0 Comments